Sabtu, 12 Oktober 2013

Sayang Seribu Sayang OLeh Eni Saraswati

By Unknown   Posted at  09.27   Puisi Religi No comments

SAYANG SERIBU SAYANG
OLeh Eni Saraswati

Sayang seribu sayang....
Jauh di jarak...
Jauh di mata...
Kini jauh di hati....

Cukup lengkap untuk menempah patah hati...
Sayu memang hati ini tatkala mendengar ucapan mu..
Tapi hati kecil ku berbisik.....
Betapa bahagianya aku menemukan langkahmu...
Seperti saat kau katakan padaku
Bahagia itu bukan milikku...

Setetes air mata ini memberi isyarat...
Agar tenang dan tetap tersenyum....
Bukankah diriku sendiri mengetahuinya...
Jalan yang aku tempuh salah....

Rasa yang ku semai selama ini
Tumbuh dan mekar bersemi....
Senada dan seirama....
Biarpun hanya dalam mimpi....

Terima kasih ku ucapkan pada mu....
Adanya nama mu yang ku abadikan di hatiku
Mewarnai rona-rona kehidupanku...
Menjadi sang pemimpi di siang hari....

Jutaan terima kasih aku ucapkan...
Peran utama yang aku lakonkan...
Aku dapat menimba ilmu yang mahal harganya
Sebuah kenang-kenangan yang terindah...

Maafkan aku.....rasa cinta dan kasih ku padamu
Tak akan terlekang oleh waktu....
Kini esok dan selamanya....
Akan tetap subur dan harum di hatiku

About the Author

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.
View all posts by: BT9

0 komentar:

Back to top ↑
Connect with Us

What they says

Kangen
Rindu
© 2013 Sajak Petang. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.